Αμφίβολλο το μέλλον της μονοδρόμησης του Αγ. Νικολάου


🕒  Χρόνος ανάγνωσης 8 λεπτά


Εχθές το απόγευμα πραγματοποιήθηκε συνάντηση των κατοίκων και άμεσα ενδιαφερόμενων σχετικά με την παρέμβαση στην παραλιακή οδό του Αγ. Νικολάου. Ο "Αιδήψιος" ήταν εκεί και παρακολούθησε όλη την συζήτηση. Προφανώς επειδή η συνάντηση είχε ιδιωτικό χαρακτήρα δεν θα δημοσιευθεί οπτικοακουστικό υλικό από τη συνάντηση και η πρόθεση αυτού εδώ του άρθρου είναι διττή. Αρχικά να ενημερώσει τυχόν ενδιαφερόμενους που δεν είχαν την δυνατότητα να παραβρεθούν ή να ενημερωθούν σχετικά με τα όσα συζητήθηκαν εχθές αλλά φυσικά και να ενημερωθούν οι κάτοικοι, επαγγελματίες και μη που χρησιμοποιούν αυτήν την οδό σε καθημερινή βάση και η όποια παρέμβαση τους αφορά. 

Η συνάντηση αρχικά ξεκίνησε με τον πρόεδρο του κοινοτικού συμβουλίου της Αιδηψού να ενημερώνει τους κατοίκους για το εν λόγω έργο και τις απαραίτητες παρεμβάσεις που θα πρέπει να γίνουν και στο παραλιακό μέτωπο αλλά κυρίως στους καθέτους ώστε να διευκολύνεται η διέλευση των μόνιμων κατοίκων, ιδιαίτερα αυτών που μένουν στα πρώτα μέτρα αυτής της οδού και πλήττονται περισσότερο από όλους. 

Στη συνέχεια τον λόγο πήραν οι πολίτες που εξέφρασαν τις ανησυχίες τους για τα εξής:

  • Την περίοδο υλοποίησης του έργου που όπως προκύπτει και από το ρεπορτάζ στο τελευταίο κοινοτικό συμβούλιο που μπορείτε να δείτε πατώντας εδώ, που είχε οριστεί να ξεκινήσει από τις 20 Ιουλίου. 
  • Την ασφάλεια του ήδη υπάρχοντος οδοστρώματος
  • Την ασφάλεια της οδού μετά τις προσωρινές έστω παρεμβάσεις εξ αιτίας του άνισου πλάτους του δρόμου με την διαφορά να φτάνει σε σημεία και το 50% (η οδός έχει πλάτος από 6 μέχρι 11 μέτρα σύμφωνα με τα όσα υποστήριξαν οι κάτοικοι)
  • Την οικονομική τους επιβάρυνση σε μια δύσκολη περίοδο εξ αιτίας των επιπλέον χιλιομέτρων που θα κληθούν να διανύσουν καθημερινά. 
  • Την καχυποψία τους για την προσωρινότητα του έργου, ειδικά αν αυτό αρχίσει να υλοποιείται πριν την απαραίτητη διάνοιξη και ασφαλτόστρωση των καθέτων.

Τέλος κάποιοι εξέφρασαν τις διαφωνίες τους για την διαδικασία ενημέρωσης που ακολούθησε το τοπικό συμβούλιο, πως δηλαδή θα έπρεπε να έχει προηγηθεί η διαβούλευση με τους κατοίκους πριν την όποια απόφαση. 

Οι απαντήσεις που έλαβαν από τους συμβούλους του τοπικού ήταν οι εξής,

Το έργο δεν θα υλοποιηθεί αν δεν το θέλουν οι κάτοικοι και είναι πολύ πιθανό να ξεφύγει από την ορισθείσα ημερομηνία εξ αιτίας των διαδικασιών που απαιτούνται και να υλοποιηθεί η αρχική μορφή αυτού και να ξεκινήσει μετά την τουριστική περίοδο. Παρόλα αυτά έπρεπε βάσει διαδικασίας να ορισθεί μια χρονική περίοδος.

Το οδόστρωμα θα βελτιωθεί ήδη από την ερχόμενη εβδομάδα με μπαλώματα σε όλες τις λακκούβες κατά μήκος της οδού, πράγμα που θα είχε ήδη ξεκινήσει αλλά καθυστέρησε λόγω της βλάβης σε ένα μηχάνημα του εργολάβου που έχει αναλάβει το έργο και υπάρχει σχεδιασμός για αντικατάσταση του οδοστρώματος σε δεύτερο χρόνο καθώς αυτό χρειάζεται άλλες άδειες και χρονοβόρες διαδικασίες. 

Την ασφάλεια της οδού μετά τις παρεμβάσεις θα τις αποφασίσει ομάδα τεχνικών που θα αναλάβει την εκπόνηση σχεδίου (μηχανικοί κλπ) και σε καμία περίπτωση οι κάτοικοι ή οι αιρετοί. Καθώς επίσης και το τελικό σχέδιο. Κάπου εδώ είναι ενδιαφέρον να επισημάνω το γεγονός ότι προτάθηκαν άλλες δύο λύσεις για το πρόβλημα που δημιουργεί η συγκεκριμένη οδός. 

Η μια λύση αφορούσε το ένα ρεύμα να χρησιμοποιείται ως διπλής κατεύθυνσης με ήπια κυκλοφορία και εσοχές στον πεζόδρομο κάθε 200 μέτρα για τις περιπτώσεις αυτές που θα διασταυρώνονται δύο οχήματα. 

Η δεύτερη λύση ήταν αυτή της επαναχάραξης του αιγιαλού και της απόλυτα νόμιμης χάραξης νέας οδού σύμφωνα με τα όσα προτάσσει η κτηματική υπηρεσία (σ.σ. σήμερα η οδός αυτή λειτουργεί υπό ένα καθεστώς ημιπαράνομο εξ αιτίας της νέας νομοθεσίας που προβλέπει την χάραξη δρόμων, αρκετά περισσότερα μέτρα μακριά από τον αιγιαλό σε σχέση με πριν, αλλά και παράλληλα της πρότερης χρησιμότητας της ως η μοναδική οδός που συνέδεε την περιοχή των Γιάλτρων και του Αγίου Γεωργίου με την Αιδηψό.) Αυτό βέβαια θα είχε ως αποτέλεσμα να χαθούν αρκετά μέτρα από τα οικόπεδα των κατοίκων του Αγίου Νικολάου ενώ παράλληλα θα ήταν αμφίβολο το κατά πόσο ένα έργο τέτοιας έκτασης θα υλοποιούνταν έτσι και αλλιώς και μετά από πόσα χρόνια δημιουργώντας παράλληλα τεράστια προβλήματα πρόσβασης στους κατοίκους ( ειδικά όταν έχουμε όλοι μας την εμπειρία του περιφερειακού της Αιδηψού νομίζω είναι εμφανές αυτό που μπορεί να συμβεί). 

Σχετικά με το κόστος της μετακίνησης των κατοίκων υπήρξαν κάποιες προστριβές με τον κύριο Δημητρίου σύμβουλο του τοπικού συμβουλίου να απαντά χαρακτηριστικά 

"Να μάθετε να χρησιμοποιείτε ποδήλατα" 

Και μερίδα κατοίκων να απαντά σε υψηλούς τόνους πως αυτό είναι αδύνατον καθώς δεν μιλάμε για την ανάγκη βόλτας ή αναψυχής που θα χρησίμευε ένα ποδήλατο, αλλά για τα καθημερινά ψώνια, την μετακίνηση των παιδιών στα φροντιστήρια και χιλιάδες ακόμα λόγους που θα επιβαρύνουν τα νοικοκυριά και σε χρόνο και σε χρήμα. 

Στους ίδιους υψηλούς τόνους κάποιοι κάτοικοι δήλωσαν τελειώνοντας κατηγορηματικά πως αν αυτό το έργο έστω και προσωρινά δεν υλοποιηθεί μετά την διάνοιξη τουλάχιστον των καθέτων όπως ορίζει ο νόμος και την εξεύρεση λύσης σε όλα όσα ειπώθηκαν σχετικά με την ασφαλή διέλευση των κατοίκων θα ακολουθήσουν την δικαστική οδό. 

Με τους συμβούλους και κυρίως τον πρόεδρο κύριο Κόμνο αλλά και τον κύριο Χρονόπουλο να προσπαθεί να κατευνάσει τα πνεύματα εξηγώντας πως το τοπικό συμβούλιο, ούτε μπορεί να παρέμβει ούτε να υλοποιήσει κάποιο έργο. Το μόνο που κάνει είναι να προτείνει παρεμβάσεις στο δημοτικό συμβούλιο και στα αρμόδια όργανα, εν προκειμένω την επιτροπή ποιότητας ζωής, τα οποία από εκεί και πέρα με βάση τις απαραίτητες μελέτες καλούνται να πάρουν μια απόφαση και να υλοποιήσουν ή μη αυτό το έργο. 

--------------------------------------

Κάπου εδώ θα ήθελα να κάνω εγώ το δικό μου σχόλιο σχετικά με τα όσα είδα και έζησα εχθές το απόγευμα. Για ακόμη μια φορά με μεγάλη μου χαρά είδα ένα τοπικό συμβούλιο ή έστω όσοι εξ αυτού παραβρίσκονταν στην συνάντηση να διακατέχονται από πνεύμα συνεννόησης για το καλό της πόλης. 

Με μεγάλη μου λύπη άκουσα φράσεις "Γιατί να κόψεις από εμένα 5 μέτρα κόψε από τον δίπλα γιατί εγώ έχω ήδη δώσει περισσότερα." λες και η κτηματική υπηρεσία ή ο μηχανικός που θα κληθεί να ορίσει τα σημεία της παρέμβασης έχει προσωπικά με τον καθένα και θέλει να βλάψει κάποιον υπέρ κάποιου άλλου. 

Επίσης, με μεγάλη μου λύπη διαπίστωσα πως από μερίδα μικρή κατοίκων δεν υπήρξε ούτε στιγμή ένα ψήγμα για προσπάθεια συνεννόησης, παρά μόνο φωνές και διαφωνίες. Είναι λυπηρό να γκρινιάζεις όλη μέρα για την κατάσταση της πόλης και στο τέλος να μην θέλεις να θυσιάσεις την άνεση σου, τις συνήθειες σου ακόμα και αν κάνουν κακό σε μια ολόκληρη κοινωνία. 

Είναι γεγονός πως όπως αναφέρθηκε και στο συμβούλιο του τοπικού η τάση σε όλη την Ευρώπη είναι προς τη χρήση μη ρυπογόνων οχημάτων και την διευκόλυνση των πεζών σε βάρος των αυτοκινήτων. Είναι γεγονός πως κάποιες από τις αποφάσεις θα παρθούν για εμάς χωρίς εμάς, έτσι και αλλιώς σε επίπεδο ευρωπαϊκής ένωσης. Αρχής γενομένης ήδη από του χρόνου και θα αφορά την ελεύθερη μετακίνηση πεζών και ποδηλάτων σε όλα τα σημεία μιας πόλης ή χωριού. Ακόμα και αν αυτό είναι εις βάρος των μηχανοκίνητων ή των καταστημάτων. 

Είναι όμως εξ ίσου γεγονός πως οι κάτοικοι ταλαιπωρούνται και πρέπει όλοι μας να δείχνουμε κατανόηση και να προσπαθούμε να προτάξουμε επιχειρήματα και όχι ειρωνείες για να τους πείσουμε πως στο τέλος μόνο ωφελημένοι θα είναι. Είναι γεγονός πως οι ζωές όλων μας θα αλλάξουν και είναι σίγουρα δύσκολο να προσαρμοστούμε στις νέες συνθήκες, όταν ειδικά έχουμε μάθει σε καθεστώς ανομίας με τον καθένα να αναπτύσσει ότι ταχύτητα θέλει, να κυκλοφορεί όπως θέλει ακόμα και για αποστάσεις μικρότερες του ενός χιλιομέτρου. 

Κλείνοντας θέλω να αναφερθώ με λίγα λόγια σε μια παρανόηση που θεωρώ πως υπάρχει γενικά στις κοινωνίες. Το εκάστοτε όργανο ειδικά όταν αυτό είναι εκλεγμένο για να εκπροσωπεί, δεν λειτουργεί ως φερέφωνο αυτών που ψήφισαν. Κοινώς έτσι όπως λειτουργεί η δημοκρατία παγκοσμίως, δεν ψηφίζεις κάποιον για να λέει αυτά που θες εσύ, αλλά γιατί θεωρείς πως αυτά που λέει αυτός είναι σωστά. Για αυτό και κρίνεται. Για το αν αυτά που είπε συνάδουν με τα όσα έκανε. Έτσι γλιτώνεις χρόνο και χρήμα στην υλοποίηση του όποιου σχεδίου. Δεν μπορεί λοιπόν να απαιτείται διαβούλευση κάθε φορά που είναι να γίνει ένα έργο, γιατί τότε το παρόν σύστημα δεν έχει κανένα νόημα. Αν ο καθένας μπορεί να επηρεάσει την έκβαση ενός έργου, μπορεί κάλλιστα να εκπροσωπεί τον εαυτό του σε γενικές συνελεύσεις για το παραμικρό και δεν χρειάζεται εκπροσώπους. 

Σε ότι αφορά την συγκεκριμένη δημοτική αρχή, έχει εκφραστεί επανειλημμένως ανοιχτά υπέρ της συνεργασίας ιδιωτικού και δημόσιου για την αντιμετώπιση των αναγκών. Επίσης για την αναβάθμιση, την εμπορική αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της περιοχής, πράγμα που μπορεί να σημαίνει ότι μερίδα των κατοίκων θα πρέπει να ταλαιπωρηθούν ώστε να πετύχει αυτό. 

Συγκεκριμένα στο πρόγραμμα τους μιλούν ξεκάθαρα για πρόκριση της χρήσης ποδηλάτου και της πεζοπορίας ως μέσο μετακίνησης εις βάρος του αυτοκινήτου και μάλιστα ζητούσαν και την ανοχή των κατοίκων για να το πετύχουν. ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥΣ. Οπότε σε καμία περίπτωση δεν μπορεί κανείς να μιλήσει για κοροϊδία. Μέχρι στιγμής τουλάχιστον (με πολύ αργά βήματα κατά την άποψη μου) δεν έχουν ξεφύγει ούτε γραμμή από τα όσα υπόσχονταν. 

Δεν υπάρχει αλλαγή χωρίς κόστος και καλό είναι να το χωνέψουμε αυτό. Αυτό που δεν χρειάζεται να χωνέψουμε είναι τα προσωπικά συμφέροντα που κάποιες φορές εκλέγουν ανθρώπους που δεν είναι ικανοί να φροντίσουν το κοινό καλό. Δεν ξέρω αν ισχύει αυτό στη προκειμένη, αυτό που ξέρω είναι πως δεν μπορεί να γκρινιάζεις όταν αυτός που ψήφισες κάνει ακριβώς αυτό για το οποίο τον ψήφισες. Ας είχες άλλα κριτήρια. Είναι δικό σου το σφάλμα. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου